Zdrowe słodycze
  • bez glutenu
  • bez cukru
  • bez laktozy

Idealna przekąska dla sportowców, energetyczne doładowanie podczas pikników i świetna alternatywa posiłku podczas nauki! Źródło witamin i minerałów zamiast pustych kalorii!

Przepis na ok. 8szt. średniej wielkości

200 g miękkich daktyli bez pestek
80 g orzechów laskowych
2-3 łyżki karobu lub kakao (karob i kakao w dowolnych proporcjach)
3/4 szklanki amarantusa ekspandowanego dla satysfakcjonujące konsystencji

Daktyle zmiksować z odrobiną wody. Przełożyć do miski, dodać kakao i karob, amarantus oraz posiekane orzechy laskowe. W moim przypadku orzechy były drobno posiekane przez blender.
Wyrobić. Gdyby ciasto było zbyt gęste można podlać wodą, w przypadku za dużej lepkości – dodać amarantusa.
Na blacie ułożyć arkusz papieru do pieczenia. Wyłożyć ciasto. Uformować placek. Przykryć drugim arkuszem papieru do pieczenia i rozwałkować na grubość ok. 5 milimetrów.
Następnie ostrym nożem powycinać prostokątne lub kwadratowe batoniki. Papier do pieczenia wykorzystać, pociąć i owinąć nim batony. Wstawić do lodówki, aby lekko stwardniały.
Smacznego!